dinsdag 28 augustus 2012

Kip Bon Femme...

Vandaag kokkerel ik Kip Bon Femme

M,n moeder heeft dat ooit eens gegeten in een restaurant
Ze vond het zo lekker dat ze het thuis na heeft gemaakt
En tot op de dag van vandaag is het ook 1 van mijn favo Kip gerechten

Je hebt ervoor nodig :

Kipfilet of kippenpoten
Peen en doperwten   Uit een pot of uit de diepvries
Dobbelsteentjes / reepjes spek
Kruidenboter
Zilveruitjes  half potje
Div Kruiden
Rood pepertje
Champignons  ( die laat ik weg want eruit Tony houdt er niet van )
Aardappelen gebakken of  in mijn geval bistro krieltjes



Je kruid de kip en je braad m aan als de kip aangebraden is aan beide zijden
Gooi je er n half pakje kruidenboter bij en giet je er warm water op
Laat de kip sudderen tot ze bijna van het bot afvalt
Let daarbij wel op dat er genoeg water in de pan blijft om de kip te sudderen


Snij het rode pepertje klein
Snij de champignons in dunne plakjes



Bak de spekjes samen met het rode pepertje en de champignons
Hou je niet van Pedis Heet dan laat je het pepertje weg of je neemt maar n halve
Gooi daar n halve pot zilveruitjes bij en bak die even mee
Giet daar de uitgelekte / ontdooide peen en doperwtjes bij
Zet dat op n laag vuur opzij

Bereid je gebakken aardappelen of je Bistro krieltjes
Giet de Aardappelen bij het spek zilveruitjes peen en doperwtjes mengel

Serveer de kippepoot op n bord met n flinke berg van het Bon Femme mengsel
Ik zeg Bon appetit Laat het u smaken   ( foto,s volgen )







Geen opmerkingen:

Een reactie posten