woensdag 15 augustus 2012

Kokken met ?.......

In dit blog ga ik zelf lekker koken en beschrijven wat ik doe
Plus dat je van mij de lijst met ingrediënten krijgt
De boodschappen dus die je ervoor in huis moet halen
Uiteraard zullen ook hier de foto,s niet ontbreken
Maar ben ook van plan andere mensen naar hun lievelingskostje te vragen
En naar hun lievelings  drinken met of zonder Bubbels
Zo krijgen jullie b.v niet elke vrijdag de friet maaltijd te zien  Haha

T lijkt me leuk om te lezen wat een ander mans kijk op eten en drinken is

Vandaag heb ik Macaroni gemaakt
1 van Lex z,n lievelingskostjes

ingrediënten
                      Pasta  ( naar eigen keuze ) in dit geval Penne regatte
                      Gehakt ( te vervangen door vleesvervangers voor de vegetariërs onder ons)
                      1 rood pepertje  Mijn pepertje komt uit onze eigen tuin
                      3 kleuren paprika   de rode paprika is ook uit eigen oogst
                      1 ui middelgroot
                      half bakje champignons of andere lekkere paddestoelen
                      Tomatenpuree  ( 3 of 4 kleine blikjes of 1 grote)
                      Italiaanse kruiden 
                      Ketjap manis
                      2 of 3 prei  ( ligt een beetje aan de dikte van de prei
                      peper en zout naar smaak paprika poeder Hot of mild en verse knoflook


 Start Met je Mise en place   ( zet alles wat je nodig hebt alvast klaar )

Dan begin je met Alle ingrediënten schoon te maken en klein te snijden
Je zet n pan met ruim water op met wat zout erin
En n braadpan op met n klein klontje boter
terwijl dat opstaat rul je het gehakt in de braadpan / hapjespan
Daarbij voeg je peper en zout en verse knoflook plus de kruiden toe
met n scheutje Ketjap manis even doorroeren en dan gooi je de kleingesneden groenten erbij
Dat bak je iets verder dan beetgaar , dan voeg je wat water toe en de tomatenpuree
Hou je van dikke saus dan 2 kopjes hou je van wat dunnere saus 3 kopjes
Het geheel laat je n beetje zachtjes pruttelen
Ondertussen kookt het water en daar werp je de pasta in
Vanaf t moment dat het water opnieuw kookt zet je de kookwekker
Als de pasta lang genoeg naar smaak ver genoeg gekookt tis
Sommige houden van el dente en anderen hebben m liever net ff iets zachter
Giet je de pasta af en meng je de pasta met de saus
Die serveer je met n frisse salade   ( die beschrijf ik Morgen )



Ik zeg Eet Smakelijk   !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten