maandag 27 mei 2013

Indische gehaktschotel ...

Vandaag in de kokker-el keuken "Indische gehaktschotel

En dit heb ik er allemaal ingedaan

300 gr rundergehakt
1 zak chinese  pittige roerbak groentemix 400 gr
1 blik tomatenblokjes a 400 gr
3 eetlepels pindakaas T lekkerst is die met de stukjes noot
3 a 4 eetlepels ketjap
1 duopak aardappelschijfjes 700 gr
half potje seroendeng  dus 50 gr  
zonnebloem olie
1 rood pepertje 

Voor ik ging koken heb ik m,n oven op voorverwarmen gezet 200 gr

ik heb wat olie in de braadpan gedaan
En daarna het gehakt in 3 min. rulgebakken en licht gekruid
Pepertje klein gesneden en heel even meegebakken
Toen heb ik de groente roerbakmix erbij gedaan en even meegebakken
Als je daarna de tomaat, pindakaas, en ketjap erbij doet dan ben je al bijna klaar
Het gehakt-groentemengsel heb ik in een ovenschaal geschept 
Toen de aardappelschijfjes over het mengsel verdeeld.
De seroendeng meng je met wat olie en verdeel dat goedje over de schijfjes.
Schijf  de schotel in de oven en je bakt hem in ca. 25 min. goudbruin en gaar.

Ik heb m zelf geserveerd met een salade  en het was heerlijk en lekker Peddis
Tony vond de sereondeng wat overheersen , tja smaken verschillen he




Geen opmerkingen:

Een reactie posten