zondag 4 november 2012

Uientaart met een neut ...

Vandaag het recept voor Uientaart met een Neut ....

M,n Cliente wist nog dat ik een kookblog schrijf dus heeft ze n recept voor me uit de krant geknipt
Ik heb de tekst en ingrediƫnten hier en daar wat aangepast .

Uientaart met een Neut
Wat halen we daarvoor in huis ;

Voor het deeg
125 gr Bloem
60 gr Boter
1 Ei
Zout
Een beetje water

Voor de Vulling
750 gr Uien
3 Eierdooiers
150 ml Room
Boter om de uien in te smoren
Zout peper en Nootmuskaat vers geraspt het lekkerst natuurlijk
Geraspte kaas
Een Neut naar smaak !!


Uientaart is eigenlijk een heel oud recept maar word zelden on nooit meer gemaakt
Terwijl ze vrij simpel te maken is en heerlijk zeker in deze herfst dagen 
Maak een kuiltje in de bloem Boter erin , het ei en n snufje zout
Meng dat samen met wat druppels water tot een soepel maar vrij droog deeg
Pak dat deeg in en laat het 2 uur rusten in de Koelkast

Pel de uien en snipper ze fijn smelt 60 gr boter en fruit de uien hierin
Zet het vuur zacht en laat ze plus minus 30 min zacht en bruin worden
Breng ze daarna op smaak met de peper t zout en de nootmuskaat
Roer daar de losgeslagen eierdooiers doorheen en voeg dan de room Toe
Rol het deeg uit en bekleed er een beboterde Quichevorm mee
Giet Het uienmengesel erin en doe er een laagje gerapste kaas bovenop
En bak de taart op 180 graden in een 30 min gaar
Glaasje Calvados of koude cherry erbij serveren 

Ik zelf zou er nog wat gebakken spekjes doorheen doen denk ik !!

Heerlijk bij een lekkere frisse groene salade



Ik zeg Bon appetit en Proost


Geen opmerkingen:

Een reactie posten